صفحه اصلی   |   www.marvdashtnama.ir   |   

 

آخرین اخبار

  • درخشش تکواندو کاران مرودشت در رقابت های نوجوانان کشور
  • ویدئو: نمای داخلی آرامگاه داریوش بزرگ هخامنشی
  • تخت جمشید، صحنه دیپلماسی فرهنگی؛ ارکستر فیلارمونیک ارمنستان در تخت جمشید
  • تکواندوکار شایسته مرودشتی به عضویت تیم ملی بزرگسالان
  • وفاق واتحاد ملی باید حول محور الهی و ولایت فقیه باشد
  • دیدار خبرنگاران و اصحاب رسانه با مسئولان ارشد شهرستان
  • ارتقای رتبه دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در کشور
  • تشکیل زنجیره انسانی برای حفاظت از کوه مقدس
  • تخصیص بودجه ۶۵ میلیارد ریالی برای تکمیل کتابخانه کامفیروز مرودشت
  • از شهر میراث فرهنگی مرودشت به رییس جمهور
  • از شهر میراث فرهنگی مرودشت به رییس جمهور
  • فرش قرمز زیرپای پردیسان تخت جمشید مرودشت
  • مهمترین مسئله در خصوص جیدرزار ثبت ملی و تبدیل آن به روستای هدف گردشگری است
  • مراسم جاماندگان و دلدادگان حسینی در مرودشت برگزار شد
  • اقتصاد، کشاورزی و دامپروری در مرودشت در محاصره خاموشی های بی‌برنامه
  • رسانه، پشتوانه پیشرفت و بازوی محرک مدیران است.
  • رازهای نهفته در گورستان های باستانی مرودشت
  • درآمدهای حاصل از اماکن گردشگری مرودشت باید در همین شهرستان و برای توسعه گردشگري و حفاظت از اماکن گردشگری آن هزینه شود۰
  • مسئولان به جای ارسال تبریک های کلیشه ای به فکر حل مشکلات صنفی خبرنگاران باشند
  • تاریخ‌سازی دختران مرودشتی در مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان ایران
  • پایان برداشت محصول گلرنگ از اراضی جلگه‌ی مرودشت
  • آغاز اجرای پروژه تعریض، آسفالت و رفع نقاط حادثه خیز جاده مرودشت به فتح آباد
  • درخشش دختران وزنه بردار مرودشتی
  • اعضای هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مرودشت در سال پنجم شورای ششم مشخص شدند.
  • پول گندمکاران مرودشتی در دالان تو در توی بروکراسی اداری سازمان‌های متولی دست به دست می‌شود
  • تدفین های رازآلود در دشت مرودشت
  • در شهرستان با یک معضل عدم‌پيگيری مواجهیم و تلاش‌ها بی ثمر می‌ماند
  • مسئولان تدبیری برای خاموشی ها داشته باشند
  • بیانیه اداره کل صمت استان فارس در خصوص معدنکاوی‌ در محوطه تاریخی فالونک مرودشت
  • استقرار تیم های بانک چشم استان در مرودشت
  •  

     

     


    بررسی تغییر جانمایی و معماری ایستگاه‌ راه‌آهن مرودشت در کارگروه مکان‌یابی ایستگاه‌های راه‌آهن

     
    3493
    :كد
    شنبه 30 آبان 1394

    مدیرکل دفتر مهندسی و تاسیسات زیربنایی راه‌آهن با اشاره به بررسی تغییر جانمایی و معماری ایستگاه‌ های راه‌آهن رشت ، اردبیل ، ارومیه و مرودشت گفت : تجدیدنظر در جانمایی ایستگاه‌ها بر اساس توجه به مقوله شهرسازی ریل‌پایه انجام می‌شود.



    به گزارش آفتاب مرودشت،مدیرکل دفتر مهندسی و تاسیسات زیربنایی راه‌آهن با اشاره به بررسی تغییر جانمایی و معماری ایستگاه‌ های راه‌آهن رشت ، اردبیل ، ارومیه و مرودشت گفت : تجدیدنظر در جانمایی ایستگاه‌ها بر اساس توجه به مقوله شهرسازی ریل‌پایه انجام می‌شود.
    وحید علی‌قارداشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به رویکرد جدید وزارت گفت: جانمایی و معماری بسیاری از ایستگاه‌های مسافری راه‌آهن بر مبنای توسعه ایستگاه‌های چند منظوره، تقویت حمل و نقل همگانی، پوشش قطارهای پرسرعت و حومه‌ای تغییر کرده است.
    وی با اشاره به تشکیل کارگروه مکان‌یابی ایستگاه‌های راه‌آهن به دستور دکتر آخوندی در وزارت راه و شهرسازی گفت: دبیرخانه مکان‌یابی این کارگروه در راه‌آهن است و جلسات کارگروه با حضور نمایندگانی از شرکت راه‌آهن ، معاونت معماری و شهرسازی ، شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور تشکیل می‌شود.
    مدیرکل دفتر مهندسی و تاسیسات زیربنایی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: چند داور مستقل نیز برای نظارت بر این جلسات از سوی دکتر آخوندی تعیین شدند و حامد مظاهریان معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ، ایرج کلانتری معمار و شهرساز و سیدرضا هاشمی مشاور معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی نیز در جلسات حضور دارند و در نهایت با نظر تمام افراد حاضر در جلسه ، مکان جدید ایستگاه‌ها تعیین می‌شود.
    وی با یادآوری اینکه تغییر مکان یا جانمایی جدید ایستگاه‌های راه‌آهن ایران باید مصوبه‌ای از این کارگروه داشته باشد ، افزود: در این صورت علاوه بر کارکارشناسی تعیین محل جدید ایستگاه‌ها ،
    ۴ معاون وزیر هم باید از نظر شهرسازی و حمل و نقلی محل جدید ایستگاه‌ها را تأیید کنند.
    قارداشی با یادآوری اینکه تغییر مکان دو ایستگاه مهم و بزرگ مسافری راه‌آهن قم و همدان با تصمیم همین کارگروه صورت گرفت از بررسی تغییر جانمایی و معماری ایستگاه‌های راه‌آهن رشت، اردبیل ، ارومیه و مرودشت در کارگروه مکان‌یابی ایستگاه‌های راه‌آهن خبر داد و گفت: پس از اتمام کار کارشناسی هریک از دستگاه‌ها ، کارگروه تشکیل جلسه می‌دهد و تصمیم گیری و تصویب می‌کند.
    این مقام مسئول در شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران این اقدامات را در جهت شهرسازی ریل‌پایه برشمرد و تأکید کرد: متأسفانه یکی از دلایل استقبال نکردن از راه‌آهن در کشور جانمایی غلط ایستگاه‌ها است بنابراین تجدید نظر در جانمایی ایستگاه‌ها بر اساس توجه به مقوله شهرسازی ریل‌پایه انجام می‌شود. البته این مهم باید پیش از ساخت شهر در نظر گرفته می‌شد به همین دلیل پیاده کردن شهرسازی ریل‌پایه برای شهرهای جدید سهولت بیشتری دارد و می‌تواند از معضلات ترافیکی کلانشهرهایی چون تهران بکاهد.


    منبع:آفتاب مرودشت



    نظرات بینندگان
    ارسال نظرات
    نام
    ایمیل
    نظر*  
    کد امنیتی جمع 4 با 4
     

      - نظراتی که به پیشرفت و تعمیق بحث کمک می کنند در مدت کوتاهی پس از دریافت به نظر دیگر بینندگان می رسد.
    - نظرات حاوی الفاظ سبک یا هرگونه توهین، افترا، کنایه یا تحقیر نسبت به دیگران منعکس نمی ‏شوند.

     

     

     

     
     
    +تبلیعات در سایت مرودشت آنلاین با تعرفه های استثنائی - 09394084008
     
    1514
     
       
      logo-samandehi

    صفحه اصلی

    مدیریت سایت

    ارتباط با ما

    خبرنامه

    ایمیل

    آرشیو

    جستجو

    پیوند ها

    سفارش تبلیغات

    RSS

     

    بهترین نمایش در 768*1024     |    تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مرودشت آنلاین می باشد و استفاده از مطالب با ذکر منبع بلامانع است.    |    طراحی و تولید: H. Mokhtari